Az online marketing az e-marketing egy fajtája, hétköznapi elnevezéssel élve az internetes marketing. Az internet létrejöttének első néhány évében (1995-2000), Közép-Kelet-Európában pedig a legutóbbi időkig sok tévhit kapcsolódott hozzá, mostanában azonban egyre több olyan tiszta, átlátható módszertan létezik, melyet a marketing szakemberek nagy hatékonysággal használhatnak fel online marketing programok kivitelezésére.
Az online marketing eszközei közül érdemes megemlíteni a következőket:
- Webanalitika,Keresőmarketing,Mobilmarketing,Banner,Linkkampány, hírlevelek,Vírusmarketing,Blogok
A célja:
Azonosítás pl.: piackutatás
Előrelátás
A vásárlói igények kielégítése.
Online marketing tevékenységek: 5s
Elad (Sell) .
Szolgál (Serve)
Beszél (Speak)
Megtakarít (Save)
Mint mindent, mára ezt is szigorú szabályozás határolja körbe. A reklámozás általános szabályait és tilalmait a 2008. évi XLVIII. törvény szabályozza. Tiltott a reklám, ha az személyiségi jogokat sért, pl. ha valakinek a jó hírnevével élnek vissza, vagy erőszakra buzdít, közbiztonságot sért vagy félelmet kelt. Az e-kereskedelmi törvény az internetes és az e-mailes hirdetési tevékenységet is egyértelműen hirdetésnek minősíti. A hirdetés megjelenésével egy időben tájékoztatási kötelezettség keletkezik a hirdetés jellegéről és a hirdető személyéről.
Kommentek